Deze website maakt gebruik van bestanden (zoals cookies) en andere technologie. Door verder te surfen, stem je in met het gebruik hiervan.

Dominique Provost
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 1 / 8 Volgende

Dominique Provost
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 2 / 8 Volgende

Dominique Provost
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 3 / 8 Volgende

Dominique Provost
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 4 / 8 Volgende

Dominique Provost
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 5 / 8 Volgende

Donald Barry Woodrow
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 6 / 8 Volgende

Donald Barry Woodrow
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 7 / 8 Volgende

Donald Barry Woodrow
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 8 / 8 Volgende

De inspiratie voor deze spelden komt uit Japanse hoek. Ze stellen namelijk vier bloemen van de Japanse kerselaar voor. Vanaf de tweede helft van de 19de eeuw kan er door de hernieuwde contacten met het land gesproken worden van een waar japonisme in Europa. Japanse voorwerpen werden in grote aantallen geïmporteerd en hun vormentaal had al snel invloed op allerlei facetten van het dagelijkse leven.