Deze website maakt gebruik van bestanden (zoals cookies) en andere technologie. Door verder te surfen, stem je in met het gebruik hiervan.

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 1 / 6 Volgende

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 2 / 6 Volgende

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 3 / 6 Volgende

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 4 / 6 Volgende

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 5 / 6 Volgende

Hugo Maertens
©DIVA, Museum voor Edelsmeedkunst, Juwelen en Diamant Antwerpen  

Vorige afbeelding 6 / 6 Volgende

De hostie was volgens de Katholieke Kerk de verpersoonlijking van het lichaam van Christus. Deze werd aan de gelovigen getoond tijdens misvieringen en processies om hen ermee te zegenen. Om de hostie met de gepaste eerbied te kunnen behandelen, werd deze in een stralenmonstrans geplaatst. Dit is een gouden of verguld zilveren houder die vaak erg rijk versierd werd met Bijbelse taferelen om het belang van de hostie in de verf te zetten.

Merken i

Merk beschrijving

Lees meer
Gekroonde leeuwenkop (Brugge, 1715-1716)
Lees meer
B in uitgesneden omlijsting (Brugge, 1715-1716)
Lees meer
C in cirkel (Brugge, 1715-1716)
Lees meer
Gestileerde plant (monogram ?) in ovaal